قابل توجه هموطنان گرامی !

MEW-Media
88

تغییر اقلیم و اثرات ناگوار آن بالای منابع آب کشور در دو دهه گذشته به طور قابل ملاحظه ی مشاهده گردیده است که باعث تغییر رژیم بارندگی، تغییر رژیم جریان دریا ها و کاهش آب های زیر زمینی خصوصاً در شهر کابل گردیده است.

از هموطنان ګرامی خواهشمندیم با در نظر داشت چالش های یاد شده و فرا رسیدن موسم برف و باران (زمستان) اقدامات ذیل را جداً در نظر بگیرند، تا از این طریق آب های زیر زمینی تقویت و تغذیه گردد.

- جمع آوری و ذخیره برف در باغچه ها و ساحات خاکی.

۔ ذخیره و انبار کردن برف های بام و صحن حویلی در باغچه ها، صحن حویلی و محیط خاکی یکی از علمی ترین و مناسبترین شیوه ذخیره آب به مقیاس کوچک محسوب میگردد.

۔ با این کار شیوه ما میتوانیم مقدار زیاد آب برف را در لایه ها و طبقه آبدار زیرزمینی ذخیره نموده، از یک طرف سطح آبهای زیر زمینی بالا رفته و از جانب دیگر سطح خاک باغچه و ساحات خاکی تا مدت زمان مرطوب نگهداری شده که در نهایت منجر به سرسبزی و طراوت محیط زندگی ما میگردد.

- جمع آوری آب باران بام ها در ساحات جذبی و خاکی.

۔ جمع آوری آب باران یکی از ساده ترین و مناسب ترین روش ذخیره و نگهداری آب است که هریک ما و شما میتوانیم به آسانی  در صحن حویلی، کنار جذبی کوچه ها، گلدان سرک ها، باغ و ماحول خود انجام بدهیم و باعث تغذیه سفره های زیر زمینی شهر و منطقه خود گردیم، تا باشد حد اقل نیاز آب آشامیدنی خود و فامیل خود را تامین نمایم.

آخرین اطلاعیه ها

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۸ - ۱۴:۷
Background image

پیام آگاهی دهی⚠🚿📢💭🚦

احتمال سرازیر شدن سیلاب و ازدیاد سطح آب...

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۵ - ۱۵:۴۴
Background image

پیام آگاهی دهی⚠🚿📢💭🚦

احتمال سرازیر شدن سیلاب و ازدیاد سطح آب...

شنبه ۱۴۰۳/۶/۳ - ۹:۵۸
Background image

پیام آگاهی دهی⚠🚿📢💭🚦

احتمال سرازیر شدن سیلاب و ازدیاد سطح آب دریا ها در بعضی از ساحات حوزه های دریائی کشور از تاریخ 3 الی 4 ماه سنبله سال جاری (1403).

 📡🌐 بنا برتغیرات اقلیمی و بر اساس تحلیل های مقایسوی . . .

بازگشت به اطلاعیه ها

User account menu