خبر خوش به مردم شریف ولایت فراه!

mew-admin
شنبه ۱۳۹۸/۵/۱۲ - ۸:۳۵
اخبار

کار دیزاین تفصیلی بند بخش آباد ولایت فراه تکمیل گردید.
کار دیزاین تفصیلی پروژه بند بخش آباد ولایت فراه در دو فاز تکمیل و اکنون کار آن در مرحله تدارکاتی در اداره تدارکات ملی قرار دارد.
در جلسه‌ی که روی این مورد در وزارت انرژی و آب برگزار شده بود محترم انجنیر خان محمد تکل معین آب این وزارت، رؤسا، رییس شرکت هایدروآرک و شماری از نمایندگان مردم و اعضای شورای ولایتی ولایت فراه اشتراک نموده بودند.
انجنیر خان محمد تکل معین آب وزارت انرژی و آب جلسه را با تقدیر از فعالیت های شرکت هایدروآرک و حمایت مردم این ولایت آغاز کرده گفت: طی 40 سال گذشته در راستای مدیرت آب کارهای قابل ملاحظه‌ی صورت نگرفته بود اما در این اواخر روی انکشاف منابع کشور کارهای صورت گرفته که بند بخش آباد یکی از آنها می‌باشد.
در همین حال انجنیر فرهاد نورزی رییس برنامه های آب این وزارت می‌گوید دیزاین تفصیلی این پروژه که شامل دو فاز است تکمیل گردیده و تحت پروسه تدارکاتی در اداره تدارکات ملی قرار دارد.
از سوی دیگر عبدالنصیر "فراهی" نماینده مردم فراه اعمار پروژه بخش آباد را در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و در کاهش فقر و مهاجرت های ناشی از بی آبی موثر می‌ داند.
در عین حال شماری دیگر از نمایندگان مردم و اعضای شورای ولایتی ولایت فراه حمایت شان را از این پروژه اعلام کردند.
پروژه بند بخش آباد فراه پس تکمیل شدن ظرفیت تولید 27 میگاوات برق توسط سه توربین و ظرفیت آبیاری 68590 هکتار زمین توسط دو کانال را خواهد داشت.
این پروژه که به ارتفاع 87 متر ساخته می ‌شود بصورت مجموعی 597 میلیون دالر هزینه دارد.

User account menu