کنفرانس جذب و تشویق سرمایه گذاری های خصوصی ملی و بین المللی در سکتورهای انرژی و آب برگزار شد

MEW-Media
پنجشنبه ۱۴۰۱/۵/۲۰ - ۱۸:۳
1

 

این کنفرانس با حضور محترم ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا، محترم ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی، محترم شیخ شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم، محترم نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، سفیران کشورهای خارجی، برخی از اعضای کابینه و شرکت‌های سرمایه گذار ملی و بین المللی در هوتل کانتیننتال برگزار ګردید.

همچنان در این کنفرانس وزارت آب و انرژی با دو شرکت خارجی دو تفاهمنامه را در راستای تطبیق پروژه تولید انرژی برق از منابع گاز و اعمار بند را نیز به امضا رسانید.

در این کنفرانس محترم ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا اظهار نمود که مسئولین امارت اسلامی شب و روز سعی و تلاش می ورزند که وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد، تا افغانستان از لحاظ اقتصادی به سوی خود کفایی به پیش رود. وی ازتمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواست تا در بخش مدیریت آب و تولید انرژی در کشور سرمایه گذاری نمایند.

همچنان محترم ملا عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی در این کنفرانس پیرامون جذب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای تطبیق پروژه های مدیریت آب و تولید انرژی در کشور به صورت همه جانبه صحبت کرد.

سرپرست وزارت آب و انرژی مدیریت منابع آب و تولید انرژی را دو عنصر مهم و اساسی در حیات بشر خوانده تاکید ورزید که وزارت آب و انرژی به مدیریت آب کشور و تولید انرژی متعهد بوده و از تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواستار سرمایه گذاری در این دو سکتور می باشد.

سرپرست وزارت آب و انرژی در این کنفرانس نیز پیرامون پروژه های تطبیق شده وزارت  در راستای مدیریت آب و تولید انرژی د رکشور معلومات داده و افتتاح مرحله اول فاز دوم بند کجکی را یکی از بزرگترین دستاوردهای این وزارت خواند. وی افزود که تا اکنون صدها پروژه کوچک و بزرگ دیګر سروی و دیزاین شده و به اسرع وقت کار عملی آن آغاز خواهد شد.

آقای منصور اظهار کرد که پیش از این دیزاین بندهای آبی کشور از سوی انجنیران کشور های خارجی با مصارف هنګفت مالی به انجام می رسید که خوشبختانه برای اولین بار دیزاین بند توری ولایت زابل از سوی انجنیران این وزارت با امکانات دست داشته وزارت آب و انرژی به انجام رسیده و کار عملی آن به زودی آغاز خواهد شد.

در همین حال، وزارت آب و انرژی و وزارت های ذیربط در کنفرانس متذکره تفاهمنامه تولید انرژی برق از منابع گاز را با شرکت Yellow River چینایی و تفاهمنامه بند برق دوم سروبی را با شرکت ساختمانی 77 ترکی امضا نمود.

در ادامه کنفرانس محترم شیخ شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم نیز در مورد تسهیلات سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به صورت همه جانبه صحبت نموده افزود که معادن کوچک را مختص به سرمایه گذاران داخلی کشور نموده است، وی افزود که در حال حاضر بهترین فرصت جهت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران مهیا گردیده است.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم علاوه کرد که 150 معدن در کشور آماده اعلان است و تاکید ورزید که افغانستان  ازنگاه منابع غنی‌ترین کشور در سطح جهان می باشد و باید از منابع آبی در کشور استفاده موثر و مثمر صورت بگیرد.

در همین حال، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، مشاور وزارت مالیه، معین وزارت زارعت و شماری دیگر از مسئولین امارت اسلامی نیز پیرامون مهیا شدن زمینه سهولت به سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی صحبت کردند.

در اخیر کنفرانس نمایندګان شرکت های ۷۷ ترکی، بیات پاور و زولرستان پيرامون سرمایه ګذاری شان در بخش انرژی و آب در افغانستان معلومات ارایه نموده و علاقه مندی سرمایه ګذاری شان را به تطبیق پروژه های بیشتر آب و انرژی ابراز داشتند.

این کنفرانس با خواندن دعائيه محترم شیخ نورالحق انور، رئيس عمومی اداره امور به پایان رسید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۴:۰
Background image
پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۳:۴۰
Background image

BACK TO NEWS

User account menu