پروژه لات (بخش) اول فاز اول کانال شاهی ولایت لغمان افتتاح شد.

mew-admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۵ - ۱۳:۵۵
1

این پروژه با حضور محترم الحاج ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی، مجیب الرحمن عمر آخندزاده معین آب، شیخ شیر احمد حقانی والی ولایت لغمان، ، داکتر فاروق اعظم مشاور مقام وزارت، مسئولین بلند رتبه امارت اسلامی، مسئولان محلی و جمعی زیادی از باشندگان ولایت لغمان افتتاح گردید.

سرپرست وزارت آب انرژی در مراسم افتتاح این پروژه به اهمیت آن اشاره نموده وعده سپرد که تلاش می نماید تا امکانات تطبیق سایر بخش های این کانال نیز فراهم گردد.

آقای منصور یادآور شد که کار های زیادی در راستای اعمار بند های آب و تولید برق در کشور از سوی وزارت آب و انرژی به انجام رسیده و در حال حاضر هم امکانات تطبیق پنج پروژه دیگر بند های بزرگ فراهم شده است که کار آنها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

درهمین حال شیخ شیر احمد حقانی والی لغمان اظهار داشت که اعمار کانال شاهی نه تنها برای مردم لغمان بلکه برای تمام مردم افغانستان یک دستاورد عظیم و ارزشمند است.

از سوی هم داکتر فاروق اعظم مشاور مقام وزارت اعمار کانال شاهی را یک گام بزرگ در راستای مدیریت آب و انکشاف زراعت در کشور خواند.

همچنان انجنیر حمید الله همت مسئول شرکت قراردادی نیز به اهمیت پروژه اشاره نموده تعهد خویش را به تطبیق هرچه بهتر پروژه ابراز کرد.

قابل یادآوری است که کانال شاهی در ولسوالی الینگار ولایت لغمان موقعیت دارد این کانال مجموعاََ در دو فاز ۷۰ کیلومتر طول را دارا بوده و حدود ۲۰ هزار هکتار زمین زراعتی را تحت آبیاری قرار می دهد. فاز اول این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر در چهار لات (بخش) تطبیق می گردد و ۵ هزار هکتار زمین زراعتی را تحت آبیاری قرار می دهد. بخش اول فاز اول این پروژه دارای ۶.۶ کیلومتر طول می باشد که برای تطبیق با دو شرکت ساختمانی قرارداد شده است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۷/۱۵ - ۱۴:۳۸
Background image
یکشنبه ۱۴۰۳/۷/۱۵ - ۱۴:۳۱
Background image

BACK TO NEWS

User account menu