جلسه هفته وار تخنیکی و اداری معینیت انرژی برگزار شد.

mew-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۵/۳۱ - ۱۶:۲۵
1

این جلسه تحت ریاست محترم قاری محمد عبدالعزیز عزیز رئیس عمومی دفتر و وارسی کننده معینیت انرژی با حضور روئسا، مشاورین و مسئولین تخنیکی این معینیت تدویر یافت.

در این جلسه در مورد موضوعات مختلف تخنیکی و اداری مرتبط به سکتور انرژی به ویژه در مورد نصب و فعال سازی تاورهای تحقیقاتی بادی، هماهنگی با سازمان های بین المللی انرژی و انرژی های قابل تجدید و تهیه طرح ایجاد صندوق حمایوی به منظور تطبیق پروژه های انرژی قابل تجدید بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در جریان جلسه پیرامون موضوع نصب و فعال سازی 15 تاور تحقیقاتی بادی فیصله به عمل آمد که به تعداد 7 تاور که امکان فعال سازی آنها با مصارف کمتر مهیا می باشد در مکان های فعلی شان به مدت شش ماه فعال گردد و فیصله نهایی پس از بررسی و تحلیل آمار ارقام تاورهای متذکره در مدت شش ماه اتخاذ خواهد شد، اما 8 تاور دیگر که هم مصارف نسبتاً زیاد تری را در برمی گیرد و هم از لحاظ آمار و ارقام باد دارای کارآمدی خوب نیست باید به مکان های مناسب جدید مشخص شده نصب شود تا از موثریت بیشتر برخوردار شود.

همچنان جهت هماهنگی و همکاری مشترک با سازمان های بین المللی فعال در بخش انرژی از قبیل سازمان سارک، ایکو، انرژی چارتر و سایر سازمان های انرژی قابل تجدید چنین فیصله شد که ریاست های مربوطه فوکل پاینت های خویش را مشخص سازند تا این فوکل پاینت ها کار خویش را با سازمان های متذکره به صورت مشترک آغاز نمایند.

در عین حال پیرامون ضرورت صندوق حمایوی جهت پروژه های انرژی قابل تجدید نیز تصمیم بر این شد که طرح جامع و مشخص جهت ایجاد صندوق متذکره تهیه و ترتیب گردد.

رئیس عمومی دفتر وزارت آب و انرژی از روند بهبود اجراآت و تنظیم امور خدمات انرژی به خوبی یاد نموده به تلاش بیشتر جهت تطبیق امور به صورت کمیته وار تاکید ورزید.

آقای عزیز از روئسا خواست تا روزانه فعالیت های کمیته های موظف را مورد بررسی قرارداده در راستای  بهبود و تسریع انجام امور آنها را یاری بخشند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۱:۱۵
Background image

سروی ابتدایی کانال قره شیخی ولایت فاریاب انجام شد

تیم‌های تخنیکی حوزه فرعی دریایی شیرین تگاب...

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۸:۵۶
Background image
پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۸:۴۴
Background image

از برخی مناطق سیل‌زده ولایت کندز بازدید صورت گرفت

محترم مولوی عبدالحکیم حاجی حکمت، رئیس...

BACK TO NEWS

User account menu